söndag 14 september 2014

Blompyssel och valvaka!

Idag har vi varit och röstat och nu sitter vi framför tv:n och inväntar resultatet, riktigt spännande. Tänkte att det är ett bra tillfälle för att äntligen uppdatera min blogg igen :-)
Sommaren för mig har varit fullspäckad med jobb och familj och på ett sätt är det ganska skönt att det börjar bli höst, just för att det känns som att det blir lite lugnare tempo här hemma och allt går tillbaka till de vanliga rutinerna. (Barnen börjar sova på kvällarna igen ;-))

Inget pyssel har jag gjort i sommar men har lite bilder på lite tygblommor som jag gjorde i våras. Då de är lätta att göra, blev det ganska många. Man behöver bara en sax, tyg och lim.
Dessa är gjorda av klippta, långa tygremsor.

 De här är mina favoriter...gjorda med bomullsband och lim. 
Vi har som sagt mest varit hemma i sommar men en liten resa till Helsingfors blev det i alla fall. Det har blivit så de senaste åren, att vi har åkt en sväng varje år. Det som var nytt för i år var den här herren som stod vid kajen i Helsingfors :-)
Ha nu en fin söndagskväll och så håller vi tummarna för att rätt parti vinner ikväll ;-)
Kram från mig

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så många fina blommor du gjort! Bra att ha på lager när något ska prydas.
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

Choices by Annie sa...

Vilka fantastiska vackra blommor, så duktig du är.

Valet igår var skrämmande ;(

Fin dag till dig
Kram
Annie

Hantverkarglädje sa...

De där blommorna måste jag bara pröva på någongång. Jag har en hel del linne både bitar och remsor som jag inte vet vad jag skall göra av, tror att de skulle passa perfekt till sådana blommor. Vi får se när det blir men tack för detta tips.

Marie maräng sa...

Vad duktig du är.. super fina rosor!

Önskar dig en fin hösthelg!
Kram Marie