fredag 26 oktober 2012

Julhjärtan

Ingen snö har kommit hos oss ännu...lite tråkigt för nu har de riktiga höstfärgerna snart försvunnit och det ser mest grått, kalt och trist ut så nu längtar man faktiskt efter lite snö.

Tänkte idag visa lite julhjärtan som jag har sytt..
Allt är sytt med återbrukat material, tyget är från en panelgardin som jag aldrig använder så då fick den komma till användning i alla fall.
Dom här hjärtanen hänger redan i köket! De matchar julgardinerna som jag ska ha till jul, men de är inte uppsatta ännu :-) men snart så..hihi, så de kan jag inte visa idag. 
 Sydde en snöflinga (eller det ska i alla fall föreställa det) i korstygn och rosett och upphängning fick bli ett grovt snöre.
 Hjärta med sidenband och grovt snöre även här...
och de här fick hjärtapplikationer och sidenband.
(dessa finns även på min Till Salu sida)
 
Måste säga vad glad jag är för alla som vill vara med i min utlottning! Så roligt:-)
Ska bli spännande vid dragningen och jag önskar alla lycka till!
 
I helgen blir det en liten datapaus för mig...vi åker till min syster och ska baka tunnbröd på gammeldagsvis i en bagarstuga..å jag längtar! Det är så mysigt å baka och stå där och kavla medans elden sprakar i bakugnen.känns som riktig julstämning:-)
 
Jag önskar er en riktigt mysig helg med och jag hoppas att jag hinner titta runt lite till er under kvällen...
 
Kram

10 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej vännen..så fina hjärtan du pysslat ihop ♥ vi har lite snö här som bara täcker det gröna precis ;=) mysigt tycker jag!Tack för krya hälsningen,är i af uppe lite grann i dag!Trevlig helg! kram Jessica

Titti sa...

Jättefina hjärtan. Hjärtat jag köpte utav dighänger så fint i mitt kök nu. Betalning till dig är på G . Det strular bara lite med min utbetalning av pengar. Ha en fin fredag. Kram

Härliga Livet sa...

Hej Vännen !
Så fina hjärtan du har gjort. Alla är lika fina.
Det låter spännande med baket =)
Ha en härlig helg.
Kram Pernilla

Vardag och flärd sa...

Vilka rara hjärtan du pysslat! Du tar väl med dig några till din syster som present?
Så himla kul att baka bröd i en vedeldad ugn, det var längesen jag gjorde det. Vi har en sådan ugn i köket men hinner numer aldrig använda den, det tar ju lite tid att värma upp osv.
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Rosa i huset i vitt sa...

många fina hjärtan..
ha en trevlig helg
kram Rosa

Unknown sa...

Helt fantastiska hjärtan och klart att det syns att det är en snöflinga;)

Ha nu en helt underbar helg
Kram
Annie

Marie maräng sa...

Så hjärtligt det är hos dig ;)
Här kom det snö i förrgår och igår och idag skiner solen på oss.

Önskar dig en skön söndag!
Kram Marie

Home Bohemia sa...

Söta små hjärtan:))Jag blir lite extra peppad att pyssla den här tiden på året. Kram Maria

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så fine hjerter du har laget!
Likte veldig godt de med snøkrystallene:)

Ønsker deg en fin ny uke!

MirEll sa...

Jättefina hjärtan och vad roligt det låter med tunnbrödsbak. =)
Ha en bra dag! Linda