söndag 17 juni 2012

Lampskärm av trasor

Har hittat ett perfekt tv-pyssel...lampskärm av trasor :-)
Har haft en stomme till en lampskärm länge och tänkte att den borde göras i ordning...

så jag började med att vira ståltråd runt stommen så att det blev små fyrkanter.
Sedan river man till ganska breda remsor i lagom längd, av exempelvis ett gammalt lakan som man sedan trär in i hålen/fyrkanterna, tätt, tätt så att de sitter fast.
Tipset till lampskärmen hittade jag i Anna Örnbergs, Inred lantligt på ditt eget sätt..
Men nu hade jag inte allt hemma som behövdes för att göra den som i boken så det fick bli på ett liknande sätt...inte blev den lika fin men den duger som prydnad i alla fall.
 Halva färdig...

Hade inga prismor och skärmen blev så liten att det inte riktigt passade, så det fick bli en liten hemmagjord tag i stället knuten på ett grovt snöre. Upphängningen fick bli en överbliven kedja.
Vill kunna sätta fast någon slags hållare för värmeljus på ovansidan men vet inte riktigt hur..det får funderas på så länge.

Så fort helgen rinner iväg...snart är den slut..
Men hoppas ni får en fin vecka...och tack så mycket för alla fina kommentarer jag får på min blogg, de gör mig så glad! ♥

Anneli


13 kommentarer:

kavallinskan sa...

Vilket roligt pyssel! Jättefint! Jag har en stor lampskärm som jag vill göra iordning, undrar om man kan göra till en taklampa också? Skulle gärna vilja ha den boken också!

Ha en härlig söndag!
kramar

Anonym sa...

Åh vilken härlig lampskärm, ett perfekt pyssel. Men hur har jag kunnat missa detta i hennes bok... Hm får nog bläddra lite noggrannare iden idag;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram

Anna sa...

Oj vilket härligt pyssel och så fint det blev!
Kram Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Den blev jättesnygg...ha en bra kväll
Kram Rosa

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei på deg!
Så flott den ble:)
Mange fine prosjekter i den boken.
Likte veldig godt de tavlene du viste i ditt forrige innlegg også:))

Fin kveld til deg!

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin lampskärm du har pysslat ihop. Tålamod :O) krävs eller hur.
Kram Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Det blev ju så häftigt!! Bra pyssel;)

Kram susanne

LissasVita sa...

Så fin! Kul tips! Tack för de fina orden hos mig.Det har varit omtumlande och mycket senaste dagarna....och det är bara glädje!!!Kramen Lisbeth

Härliga Livet sa...

oj vilket fint tv pyssel. Den blev ju hur snygg som helst.
Ha en skön kort vecka.
Kram Pernilla

Änglarum sa...

Snyggt det blev ;) lite pilligt va? ha nu en fin dag<kram jessica

Änglarnas hus sa...

ååå så söt! Härligt med lite pysslande!!

Kram kram ifrån Sanne

Nyanser av vitt sa...

Tack snälla :O)
Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Torpliv sa...

Så jättesöt den blev, din pysslade lampskärm! Hon har verkligen många bra idéer, Anna Örnberg. Hennes böcker är favoriter hos mig också, bläddrar gärna i dem efter tips och inspiration! =) Kram Petra