fredag 4 maj 2012

Ena sidan av uterummet

Det har då inte blivit något målat på huset idag för här har det snart regnat hela dagen så där sprack min planering, så tänkte visa lite bilder på vårt uterum.
Vi byggde i alla fall uterummet förra sommaren och glasade in den. Innan hade vi en öppen altan men i och med att de gjorde om järnvägen en bit nedanför vårt hus så fick vi glasa in den.
Har funderat hur man ska kunna inreda den men tycker det är svårt, vet ju hur jag skulle vilja ha den men i praktiken tycker jag det är svårare att få till. Den stora sittgruppen i furu har ett antal år på nacken men vill inte riktigt göra mig av med den heller.
Har alltid varit inne på att det viktigaste är att det är ljust i rummet med ljusa färger...
Så vad gör jag? Jo, jag målar sittgruppen svart!! :-D

Så här ser den ut nu...


Så här såg den ut innan...

Men än är det inte riktigt klart, den vita väggen ska isoleras och kläs med vit panel ( det svarta väggfästet för tv:n ska bort) och till golvet ska vi köpa en altanmatta (väljer mellan en grå/svart melerad eller en helt grå).
Med mattan kommer mycket av den kalla luften som kommer mellan golvspringorna att försvinna. Tanken är att vi ska kunna använda rummet tidigare på våren och längre in på hösten.
Sedan fattas det lite detaljer, vill bland annat ha en lampa ovanför bordet, inte med el utan en som man kan använda ljus och/eller värmeljus i.

Tips och förslag på var jag kan hitta en sån lampa tar jag tacksamt emot :-)


Lampan nedan har jag fått av min syster..gammal och sliten men mycket charmig. Tyvärr saknas "glasröret" som ska sitta på lampan.

Ja det var den ena sidan av uterummet...

Trevlig Helg till alla!

3 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Ditt uterum är jättefint. Möblerna blev så fina i svart. Jag har inget tips om lampa just nu.

Ha en fin helg

Kram Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket mysigt uterum och möblerna blev jättefina i svart. Jag önskar mig ett uterum, har bara en öppen altan idag.

Vi fick regn här på kvällen, synd om dig som fick så dåligt väder.

Ha en fin kväll och en skön helg!
Kram,
Regina

kavallinskan sa...

Mysigt uterum...möblerna blev jättesnygga i svart!

Ha en fin lördag!
kram