tisdag 1 maj 2012

1:a maj

Idag är det 1 maj! Härligt...känns som det kommer att bli en riktigt fin vårdag, solen lyser och det verkar som att det kan bli varmt.
En dag jag bara tänker sitta ute i solen och passa på att ha det lugnt och skönt nu när alla är lediga. Bara umgås med familjen och äta lite god mat...alltså lite grillat skulle jag tro ;-)
Kanske blir det lite vårstädning i rabatterna och lite städning av tomten...men inte för att jag måste, utan bara för att det är avslappnande och för att jag vill :-)

Lite bilder på de härligt rosa tulpaner jag köpte igår...




Önskar alla en rikigt härlig dag!

4 kommentarer:

Torpliv sa...

Låter härligt att vara ute och pyssla i trädgården, det har jag planerat till helgen så jag hoppas att det här underbara vädret håller i sig =) Ha en fin dag! Kram Petra

LissasVita sa...

Hejsan...trevligt med nytt besök på min blogg,tack för dina fina ord! jag har inte heller bloggat så länge men gillar det...en ny värld. Kanske vill du läsa om min pilgrimsvandring som jag delat med mig utav under mars månad? Där har jag följt mina anteckningar exakt från vandringen. Nu ska jag tassa runt lite hos dig....deltar med i din fina utlottning! Kramen Lisbeth

Hjärtruds Stuga sa...

Skönt med dagar då man bara kan vara och göra det som faller en in.

Njut och ha det bra

Kram Karin

20-talshuset sa...

Visst är det en underbar tid som kommer nu. Härligt att "bara vara" i trädgården och pyssla och fixa. Njut och ha det gott! Kram Anna